Lergrytan klar för ugnen

Dagens middag är nu instoppad i ugnen. Det har varit en dag som har gått så fort. En hel del har gjorts men ändå inget som syns. Det har varit frukost, tvättsortering, fått Vilgot att sova (x2), hämtat rullebör, klippt gräset, gått min promenad, jag har gjort ett miniträdgårdsland och nu blev jag precis nerkissad av en liten busunge. Jag har även lagat mat till Vilgot och det blev en gryta med laxfilé, penne, sparris, broccoli, majs, oregano, basilika, vitpepparkorn och lite citron.

Promenaden kom jag ut på när det var som bäst väder, strålande sol och så varmt att jag kunde gå i linne, underbart, synd att det inte har varit fler sådana dagar under mina 30 dagar me promenader då kanske jag tom hade lyckats få lite färg.

Tillbaks från promenaden var det dags att göra trädgårdslandet liiite större. Jag har rensat när lillebror har sovit och med hjälp av mamma som har underhållt honom och med hjälp av svärmor som har rensat och plockat bort en hel del visset så ser det mycket bättre ut i rabatterna. Och där jag tog bort en buske och en höstanemon och en annan växt så blev det helt plötsligt plats till att göra ett litet miniträdgårdsland. Tidigare har jag satt ner oregano och timjan men nu har jag sått dill, morötter och sallad. Det ska bli spänannde och se om jag lyckas få lite tillbehör till maten på bordet 😀

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Maria
    Jan 02, 2013 @ 19:30:35

    Det här med kotlett i lergryta ser väldigt gott ut, skulle gärna ta recept på det

    Svara

    • Mammamandala
      Jan 02, 2013 @ 21:34:46

      Hej, hmm vad dumt att jag inte skrev ner receptet när jag gjorde den. Nu är det 2½ år sedan jag lagade denna rätt så jag minns inte riktigt vad jag hade i eller hur länge. Jag får helt enkelt lägga till nåt liknande på nästa veckas matsedel så kan jag skriva ner receptet efter det 🙂

      Svara

Kommentera

