Nu börjar jag njuta av 3-barns livet

Det känns som att allt har blivit mycket lättare när jag får sova på nätterna och mer och mer börjar likna rutiner. Tjejerna har två kvällar i rad somnat själva i sitt rum och det har aldrig hänt tidigare. Stjärnsystemet har varit till hjälp där och lite till Vilgots förtjänst också, för Cassiopeja sa att ”kan inte vi få sova själva så stör inte Vilgot oss”. Det var när jag skulle lägga tjejerna själv och Vilgot var på mindre glatt humör. Så vi gick ner och de somnade, precis som de gjorde igår. Nu har de inte somnat än utan jag sitter och väntar spänt på hur det kommer gå denna kväll. Henrik är uppe och ska försöka natta Vilgot som har blivit så duktig med på kvällen. Han äter sin gröt vid 20-21 och där efter får han ny blöja och pyjamas sen lägger vi honom i min säng och vi ligger brevid, efter 10-15 min sover han. Just nu låter han väldigt arg men han somnar nog snart ändå. När detta fungerar bra så testar vi att lägga honom i sin egen säng och hoppas det kan fungera lika bra. Sen på natten vaknar han till några ggr och får nappen sen sover han till runt 7. Hoppas dessa nya rutiner håller i sig 🙂

(en liten parantes, tänk om det kan vara så också att jag blir gladare och piggare av att undvika godis och genom att gå mina promenader också…?)

Kommentera

