En portion räcker

Det är en ny vecka och nya tag ska tas. Denna vecka ska jag testa att bara äta en portion av allt jag äter. Mat/smörgås/mellanmålet jag tar upp första gången är det som ska ätas och inget mer för den gången. Jag ligger fortfarande kvar på samma vikt som när jag startade och har ändå rört mig mer och har inte ätit choklad, godis och chips på två veckor, men stoppar nog i mig för mycket ändå verkar det som. Som Henrik brukar tjata om att det handlar om att jag stoppar i mig precis det jag gör av med och då behövs oftast bara en liten förändring. Så då testar vi om en förändring kan vara ”enportionsmetoden” + att jag ska gå mer i backar istället för plant och backar har vi gott om här ute. Så då var det snart dags för dagens promenad och det blir på elljusspåret.

3 kommentarer (+lägga till din?)

  1. sofia
    Maj 12, 2010 @ 06:57:02

    ja man ska ju bara ta en portion å en lagom portion
    men e d gott så e d ju så svårt å bara ta upp lite å sen inget mer
    man ska äta som barn sägs d,,dom äter tills dom är mätta trots dom tycker d e jätte gott
    barn tar inte upp mer mat om dom e mätta hur gott d än va
    tror säkert du kommer märka skillnad 🙂

    Svara

  2. kristina
    Maj 12, 2010 @ 18:36:51

    Men muskler väger ju mer och det måste du ju ha fått några stycken nu när du rör dig mer. Vi ses snart!

    Kram Kristina

    Svara

  3. Mammamandala
    Maj 13, 2010 @ 18:22:17

    Kristina jag hoppas verkligen att det är så det är. Sen tror jag att amningen kan spela in lite också att jag nu inte har ammat på två veckor, då är det lätt att man går upp i vikt så om jag nu kan stå still så är det ju bra. Det skulle bara vara en liten bonus att få bort 2-3 kg, men annars är jag ju nöjd om jag får små fina muskler och blir lite fastare 😀

    Åh ja vi ses ju jättesnart, det ska bli skoj. Ska du med ut på kvällen? Kram

    Svara

Kommentera

