Nu har det gått 1v sen jag ammade…

och det känns faktiskt skönt. Så jag kan nog säga att jag har slutat amma. De första två nätterna försökte jag amma Vilgot men han ville inte och då fick jag upp och gå med honom tills han somnade men efter det har han somnat om i sängen när han har vaknat på natten. Han vaknar fortfarande några ggr på natten men oftast är det bara till att vända på honom några ggr och ge honom nappen så somnar han om. Det skulle vara skönt om han snart sover i sin säng hela natten utan att vakna även om men jag är hur nöjd som helst som det är nu också. Han äter bra om dagarna och sover lite mindre på dagarna men det är helt ok om det gör att han sover på nätterna.

Det har snart gått två veckor sedan jag tog uppehåll med godis, chips och choklad. Det känns hårt idag och många dagar men jag är inställd på att klara av det så jag får kämpa emot suget. Vi åt en god middag och suget kom direkt efter och blev förstås starkare av att hälla upp naturchips till tjejerna. Och Ofelia var så gullig som sa att jag gärna får äta av hennes chips, tack men nä tack. Jag ska ”bara” klara 1½v till nu, sen är det ok att äta en dag i veckan. Nu ska jag ta och värma en kopp te och äta en kiwi.

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Tanja
    Maj 08, 2010 @ 18:48:04

    Du é så duktig, kämpa på, du fixar det!
    Själv har jag ju fuskat en hel del. Vet inte varför. Jag brukar ha bra självdiciplin. På jobbet går det jätte bra, även fast det står stora godis skålar framme och bjuds på tårta titt som tätt. Men hemma…usch! Nä nu får jag skärpa till mig 🙂

    Ha en fortsatt trevlig helg!

    Svara

  2. Mammamandala
    Maj 09, 2010 @ 08:19:00

    Ja men bra kämpat ändå. Håller med om att det är värst hemma, svårare att vara stark när man ligger i soffan och vill belöna sig själv med något gott. Idag tog jag en morgonpromenad utan vagn och det var skönt. Ha en skön söndag!

    Svara

Kommentera

