Iaf tur att jag hann duscha och sminka mig

innan vi åkte till bvc idag på morgonen. Det var både Ofelia och Vilgot som skulle dit på läkarbesök och nästan direkt när vi kom in försvann läkaren ut då någon ropat ut henne, hon kom in strax efter och sa att hon bad om ursäkt för att hon gick iväg och hörde sig för om det var ok att hon försvann ut några minuter till för TV 4 ville prata med henne. Så visst var det ok. När hon kom tillbaka frågade hon om det var ok att de kom in och filmade under vår undersökning. Så kanske är vi med allihop ikväll på TV 4 i deras kvällsändning, eller bara någon av oss.

Det gick bra på undersökningen för båda, Ofelia såg perfekt idag på hennes synundersökning och klarade det som skulle klaras när man är 5. Vilgot fixade också allt som han ska kunna när man är 6 mån. Men hans lungor låter fortfarande pipiga så vi ska dit igen nästa vecka för att se om det har blivit bättre för annars måste vi nog ändra hans medicinering. Nu ska vi köra dubbla doser både morgon och kväll och hoppas det hjälper och jag hoppas så att han inte får svamp igen.

De senaste tre nätterna har Vilgot inte velat amma, men han sover inte nätterna igenom bara för det utan han vaknar, och somnar sen om efter lite bökande, förutom vid 3-4 då har jag tillsist fått gå upp och gå med honom tills han kommer till ro igen. Sen fortsätter han böka fram till 7.15 för att vilja komma upp och äta gröt. Så jag tror faktiskt att jag har ammat min sista gång och nu kommer det bli mat framöver. Igår gjorde jag moussaka till honom och det ska han få äta idag, hoppas han gillar det precis som all annan mat.

Nu är det dags att börja fundera ut vad vi ska äta i veckan, om Vilgot sover en stund till ska jag äta lunch och skriva ner veckans matsedel.

Kommentera

