Nu har jag bestämt mig!

För att gå ett steg längre så ska jag förutom mina dagliga promenader fr.o.m imorgon inte äta något godis, choklad eller chips fram till min födelsedag. Lyckas jag ska jag sen fortsätta med en godisdag i veckan. Jag vet att det går men det är såååå svårt. Att få till en promenad om dagen är lätt som en plätt mot att ta bort godiset. Just choklad är min stora synd. Men jag har funderat länge och tycker att nu är det läge för förändring. Det kanske är någon mer som vill vara med mig så vi kan stötta och pusha varandra!?!

Så, jag har bestämt mig, har du?? 😉

9 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Jessica
    Apr 25, 2010 @ 10:53:24

    Inte ens på lördagar?!? Får man äta chokladkakor? 😉

    Svara

  2. Mammamandala
    Apr 25, 2010 @ 11:00:08

    Inte ens på lördagar fram till den 20e maj! Kakor är ok om du menar vanlig fikakaka men inte chokladkaka som ett marabouchoklad.

    Svara

  3. Jessica
    Apr 25, 2010 @ 11:27:36

    Ja men då skulle jag kunna vara med :). Mest fikakakor jag äter.

    Svara

  4. Tanja
    Apr 25, 2010 @ 12:29:46

    hej lustigt att du skriver så just nu. Jag hade ”bestämt” mig att efter celinns kalas den 4/4 skulle jag ha totalt sockerförbud. Inte en kaka inte en godis. Inget! Det funkade fint tills mitt återfall för ca1v sen när en ”pappa” på jobbet bjöd på mängder av choklad (han jobba tydligen på marabou) som tack för hjälpen vid deras förlossning. Jag fick många chockladkakor med mig hem som bara brände i handväskan å ropade efter mig hahah! Men jag höll mig i säkert 3 dagar innan jag kapitulerade och åt en hel kaka. Å då va det ju kört. Nu har jag tagit kakor till fikat smakat av tjejernas lördagsgodis. Inte bra. Nu kanske jag kan bli motiverad att börja igen, har faktiskt promenerat lite extra i helgen till och med 🙂

    Lycka till å kram på dig!

    Svara

  5. Mammamandala
    Apr 25, 2010 @ 19:01:15

    Jessica: Det ska bli kul att kämpa med dig. Hihi kanske bara jag som behöver kämpa.

    Tanja: Så, kör du igång igen nu?? Det låter riktigt farligt att ha sånna pappor på jobbet. Förstår att du fick återfall, det går ju inte att låta bli med så många chokladkakor. Hoppas att du kan hitta tillbaka till ditt starka jag 😉 Kram!

    Svara

  6. Jessica
    Apr 27, 2010 @ 17:12:53

    Dag 2 – Ännu inget jätte godissug. Hoppade kakan på jobbet idag (som jag alltid tar annars). Hur har det gått för dig?

    Svara

  7. Jessica
    Apr 27, 2010 @ 17:14:53

    Veckan innan mens blir min riktigt STORA (choklad)utmaning… då får jag kämpa dessto mer & på lördagarna när det brukar bli vin och utgång (blir alltid sugen på chips & snacks då).

    Svara

  8. Mammamandala
    Apr 27, 2010 @ 17:17:41

    Jo mitt sug har kommit vid några tillfällen idag. Jag har märkt att det ofta kommer efter att jag ätit mat eller när Vilgot somnar. Men det ska gå 🙂 Vad bra att du hoppade kakan!! O skönt att du inte har något godissug, men du kanske inte har ätit varje dag som jag har gjort den senaste tiden?

    Svara

  9. Mammamandala
    Apr 27, 2010 @ 17:20:15

    Hoppas du har kommit in i det ”nya” livet innan du når innan-mens-veckan 😀

    Svara

Kommentera

