Vilgot 6 månader

Lägger upp lite bilder från dagen. Stora delar av dagen består av mat känns det som. En favorit nu i veckan har varit kyckling med potatis och broccoli-majs. För att fira lite extra på stora dagen fick Vilgot testa något nytt och det var torsk. Det blev torsk med ris, morot, broccoli-majs, det verkade lika gott som det mesta annars i matväg.

För att göra det lite enkelt för mig så tänkte jag att han kunde äta färdiggröt till mellanmål, gjorde en portion, han gapade inför första skeden sen bet han ihop och ville absolut inte ha mer, fick han in något i munnen åkte det snabbt ut igen. Så det fick bli en avokado istället och den gick nere snabbt. Frukt har jag fortsatt att ge honom och det är fortfarande inte hit. Banan vill han inte alls ha. I gröten går det lite lättare. Nu har han nog vant sig vid aprikospuré i gröten och idag fick han även finrivet päron i och hela portionen gick ner utan problem (½ dl havregryn, boveteflingor och paltbröd som jag mortlade och lät det koka med knappt 1½dl vatten+ en skvätt rapsolja).

Annars, Vilgot som 6-månaders bebis rullar hit och dit, han trivs bäst på mage och så fort vi lägger honom på rygg vänder han på en gång till mage där han gärna snurrar åt olika håll. Att ta sig fram går trögt, det går några cm men han har fortfarande inte kommit på den riktiga tekniken för att ta sig längre sträckor. Sitter gör han väldigt bra ibland för att sen nästa stund gärna slänga sig bakåt, så än så länge går det inte att lämna honom sittandes.

Nätterna är fortfarande inget att hurra för men det är inte lika illa som tidigare. Denna vecka har han somnat kring 21-21.30, då lägger jag honom i sin säng och han vaknar och ammar vid 00-01, har jag sen tur kanske han vaknar vid 4 och sen vid 6, för att vid 6.30 tycka att det är dags att vakna för dagen och då brukar han vara på mysigt humör och kan gärna ligga och dra sig till 7.

Min lille kille börjar redan bli så stor. Hans två tänder börjar synas mer och mer men de vill gärna inte komma med på foto men en bild på honom där man ser tänderna blev det idag.

(Hmm, de sista två bilderna skulle ju inte vara med i galleriet, äh jag är inte så bra på det här än, det får va som det är nu, kanska kommer på hur det ändras vid ett annat tillfälle, nu måste jag gå och lägga mig, nattsömnen tickar…)

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. kristina
    Apr 24, 2010 @ 16:02:00

    Sin mor upp i dagen! Har du kommit på något som du önskar dig förresten?

    /Moster

    Svara

  2. Mammamandala
    Apr 24, 2010 @ 16:41:08

    Jaha tycker du att han e lik mig? Jag ska börja skriva en önskelista idag. Har nog inte så många bra saker men det kanske kommer.

    Svara

Kommentera

