Gårdagens 30 min jämfört med dagens

Gårdagens 30 minuters promenad bjöd på strålande sol, fågelkvitter och en söt ekorre som hoppade över vägen för att sen försvinna upp i en tall. Dagens promenad bjöd istället på en gråtäckt himmel, en skrikandes fågel (hmm kan det ha varit en trana?!), ”snödroppar” (ja det var mer som snödroppar än snöflingor) som förvandlade min svarta jacka vitprickig och en stor hare som försökte göra sig osynlig sig på järdet. Likheterna var att Vilgot somnade på direkten och att jag gick mig varm. Det är verkligen underbart att börja dagen med en promenad oavsett vad promenaden bjuder på.

Jag tog ett foto idag för att se om naturen förändras med våren under mina 30 dagar.

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Tanja
    Apr 21, 2010 @ 19:49:31

    Vilken bra ide, att ta kort på samma ställe varje dag å sen göra ett litet bildspel/bildmontage!! Kul att se förändringen!

    Svara

  2. Mammamandala
    Apr 22, 2010 @ 06:55:02

    Ja man borde ju kunna hoppas eller nästan förvänta sig att det ska bli skillnad, nån gång borde det gröna slå ut. Jag kanske inte tar foto varje dag, men kan ta en bild varje vecka och sista dagen så visar jag om det skedde någon förändring 😀

    Svara

Kommentera

