En god vardagsgryta med kyckling och curry

2 kycklingfiléer
½ röd paprika
10 cm purjolök
2 vitlöksklyftor
22 små broccolibuketter (ca ½ färsk broccoli hade jag)
½ dl vatten
1 burk kokosmjölk
Kryddor: Örtsalt, curry (extra stark), gurkmeja, koriander, ingefära, salt, vitpeppar

Strimla kycklingen, fräs den tillsammans med kryddorna, lägg den på en tallrik när den är klar och låt grönsakerna fräsa i samma stekpanna i lite smör och olja, efter ett par minuter häll i ½dl vatten. Häll sen i kokosmjölk och lägg i kycklingen igen. Låt allt småputtra i 10 min och smaka av med salt och peppar.

Idag äter vi detta med bulgur, men ris och couscous funkar precis lika bra.

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. johanna
    Feb 09, 2012 @ 20:24:09

    Jätte bra blogg! Men jag undrar till hur många personer är den här grytan? Jag skulle vilja laga den till min familj på 5 personer! Och kan man lägga till några fler ingredienser? Tacksam för svar!

    Svara

Kommentera

