Kycklingquesadillas

Jag gjorde bara en idag för att jag och Henrik tänkte äta mer sallad och bara någon ”tårtbit” quesadillas. Det räckte till oss alla men då åt Ofelia bara ½ tårtbit (fast att hon sa att hon tyckte de var gott), Cassiopeja åt två och resten blev till mig och Henrik. Jag skulle nog göra två stycken till tre vuxna.

1 kycklingfilé
ca 1/3 påse tacokrydda
ca 100g salsasås medium
ca 1 dl creme fraiche
ca ½ dl majs
( ett par msk vatten, inget måste men jag hade det i)
2 stora tortilla
ca 1-2 dl riven ost

Dela kycklingen i små bitar, fräs den klar och krydda med tacokryddan. Rör i tacosås, creme fraiche, majs och vatten om du tycker det behövs. Smaka av och se om du vill ha i lite mer av något. Lägg sen en tortilla i torr, varm stekpanna, lägg på kycklingröran och bred ut röran över tortillan, lägg i önskad mängd riven ost, lägg sen på en tortilla över också. Den undre tortillan ska få lite färg, vänd sen på quesadillasen och låt den andra tortillan få lite färg. Sen är det klart, skär upp i tårtbitar (jag delade den i 8 bitar). Servera med en god avokadosallad och en stor klick gräddfil som det är gott att doppa quesadillasen i.

(På fotot hade jag inte lagt på så mycket avokade men la på ca ½ till)

6 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Trackback: HENRIK RUTHÈR
  2. sofia
    Apr 16, 2010 @ 05:28:54

    ja leila e en blandning mellan britney spears å jessica alba 🙂

    Svara

  3. mammamandala
    Apr 16, 2010 @ 05:30:10

    Hihi vad fantastiska ni är som ger mig sånna komplimanger. Det känns som en riktigt bra start på dagen! Puss på er!

    Svara

  4. Hanna
    Sep 16, 2010 @ 16:11:02

    Tack för tipset i quesadillastråden på familjeliv. Jag snor detta rakt av, ser grymt gott ut!

    Må gott!
    Hanna

    Svara

    • Mammamandala
      Sep 16, 2010 @ 16:13:08

      Åh vad kul att kunna hjälpa till lite i vardagen 🙂 Hoppas ni tycker det smakar lika gott som det ser ut och som vi tyckte att det var.

      Ha det så bra du med! / Leila

      Svara

  5. Trackback: Tillbaks till vardagen, ny veckomatsedel för v 37 « Mammamandala's Blog

Kommentera

