Veckomeny för vecka 15

Nu är jag sent ute igen med att skriva ner matsedeln men om man kikar tillbaka om några månader så är det ju ingen som vet ;-). Just nu har jag mjuk morot i en kastrull på spisen, men det är till Vilgot, jag ska försöka göra snäll mat  till honom denna vecka och ingen kålrot till den stackaren. Majs och potatis är en favorit hos honom och efter kvällsmålet åt han 1/3 avokado och verkade tycka att det smakade kanon. Det är ju bra när det är enkelt och gott, frukt verkar han inte gilla så jag trodde inte det skulle gå hem med avokado heller men jag hade turen och hade fel. Här kommer matsedeln.

Måndag: Krämig köttfärsröra med röda linser och spaghetti
Tisdag: Sweet chili- & honungsmarinerad laxfile med ris
Onsdag: Tärnad kassler i tomatsås och gnocchi
Torsdag: Kycklingquesadillas med avokadosallad
Fredag: Egen pizza, med valfria ingredienser, sallad
Lördag: Örtbakad quornfilé/fläskfile, tomatgratinerade grönsaker, klyftpotatis, sallad
Söndag: Familjens favorittallrik (snabbt, enkelt o gott)

Kommentera

