Nu kommer den extrema tröttheten tillbaka

Förra veckan verkade allt vända mot det bätte, men varför skulle det förbli så? Nu ligger jag i soffan och skriver veckans matsedel och håller på att somna samtidigt som tittar jag bortåt vagnen för att se om Vilgot ska vakna varje gång han rör sig eller gnyr. Men somna får jag inte göra, tjejerna är hemma så sova på dagen får det bli en annan gång.

Anledningen till denna trötthet är att Vilgot är sjuk igen. Förra tisdagen fick han sin vaccination och efter det har han inte varit sig själv. Först blev han gnällig och sen smög febern sig på, vilket är helt normalt. I fredags var febern högre och han verkade mer sjuk. I lördags hade han röda och kladdiga ögon, feber, ont i magen och ja lite av allt var nog fel. Ingen bra sömn blev det och det har fortsatt. Av sin astmamedicin kan man få svamp i munnen och det har han fått och vi har behandlat det med mycostatin. Jag tror att den har gjort att han har fått ont i munnen (eller om det är svampen), för han har fått röda läppar och han vill inte ta nappen, inte äta vanlig mat, inte ens dricka vatten som han annars älskar han ammar istället jätteofta. Usch jag känner att jag inte vill fortsätta med den medicinen när det verkar göra så ont på honom. Är han inte bättre imorgon får jag nog ringa och höra vad vi annars kan göra för att lindra hans besvär. Som råga på allt så har skorven kommit tillbaka och den har vi behandlat och när han smörjs med borago blir han röd och det verkar klia väldigt, så små sår i hårbotten har han fått och det lindrar vi med mildison. Hoppas hoppas det snart blir bättre och att han kan bli som vanligt igen utan några problem. Nästan så att de vanliga sömnproblemen vi har haft har varit ingenting mot detta.

Gäsp…söndagens mat kvar att komma på…

Kommentera

