Aprikospuré i gröten var inte så poppis…

tydligen. Jag gjorde aprikospurén idag och kokade gröten som vanligt, rev i lite äpple som Vilgot brukar gilla. Men som han grimaserade och spottade, det var tydligen inte alls gott. Jag tog i en toppad fryskub så det var nog lite för mycket. Så nu ska jag lägga över purén i knäckformar istället innan jag fryser in dem så får vi smyga in aprikoserna istället. När han ratat havregrynsgröten med aprikospuré fick jag göra en ny gröt och den gick ner hela portionen.

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Niccan
    Dec 09, 2010 @ 09:09:50

    Åh vad bra! Nu vet jag vad jag kan använda alla knäckformar som aldrig används. Till lilltjejens smakportioner 🙂 Hon är bara 5 månader så det behövs inte så mycket än.

    Svara

  2. Mammamandala
    Dec 09, 2010 @ 09:20:06

    Hihi vad kul att det kunde vara till hjälp. Lycka till med smakportionerna. Det är så kul att laga bra barnmat 😀

    Svara

Kommentera

