Första nya kokboken på många år

har jag precis varit och köpt. I källaren har jag nog minst en stor flyttkartong med kokböcker, många som knappt är lästa,  men det är kul att köpa en ny. Jag var ute och handlade för att hitta järnberikat till Vilgots gröt, kikade runt lite bland böckerna ifall jag såg den barnmatsboken som jag har läst lite om. Men den verkade inte finnas men så bläddrade jag i en annan kokbok som verkade lite lagom kul att sitta och småläsa i på kvällarna och kanske få lite inspiration ifrån.

En kokbok ska läsas från början till slut så nu har jag några timmars läsning framför mig.

Till kvällens havregrynsgröt har jag köpt paltbröd, torkade aprikoser (utan svaveloxid och konserveringsmedel) och boveteflingor. Får hoppas han tycker den blir lika god med lite andra tillbehör, men det tror jag säkert, kör inte allt på en gång. Nä nu ska jag se om jag hinner läsa förorden i kokboken innan Vilgot vaknar och kvällens mat ska lagas. Just det, det är ju måndag, så jag måste skriva en matsedel. Det får hinnas med ikväll.

Kommentera

