Man ska hinna med så mycket som möjligt på kortast tid…

ibland lyckas man och ibland blir det mer eller mindre kaos.

Imorse tänkte jag ha sovmorgon men efter en ganska bra natt så låg jag bara och vred och vände på mig. Jag ville hellre gå upp och städa lite, jag längtar alltid efter helgen för att få städa med två händer och utan att en bebis hänger på armen. Så vårt sovrum tog jag på en gång innan frukosten, efter frukost bestämde jag mig för att det är dags, igen, för storstädning av tjejernas rum + garderob. När allt i garderoben var utplockat och kläderna på hyllan låg snyggt var klockan duschdags. Då ligger golvet överfullt av saker som legat i garderoben. Men nu hinns inget mer städ med för idag.

Cassiopejas kompis ringer och vill leka under eftermiddagen och det går bra för vår del men då protesterar Ofelia som blir jätteledsen för hon vill också leka. Så hon får ringa en kompis som får komma hem till oss. Innan det är lekdags har jag och Henrik bestämt att vi ska hem till Josefine och Mattias för lite kaffe och bulle. Tjejerna körs till mamma som får va där under tiden, för att få en promenad så går vi hem till J & M. Jättehärligt och skönt att få tid för varandra en stund. För att hinna hem till när kompisen kommer för att leka med Ofelia tycker vi att vi kommer iväg i tid. Men när vi nästan är hemma är kl 16 och vi är sena, då kommer vi dessutom på att Ofelia är ju inte hemma. Så sista biten får vi halvspringa. Precis hemma kommer kompisen, hon får komma in och vänta på Ofelia. Henrik släpper av Ofelia och  kör Cassiopeja till sin kompis. Jag hinner med att skala tre stora morötter och två potatisar som ska bli en god puré till Vilgot (de ligger i kokning nu). Räkor läggs fram på tining. Henrik kommer hem igen och säger att det var på söndag som Cassiopejas kompis kunde leka, men som tur var gick det bra även idag och nu när hon ändå kommit dit kunde de leka. Nu sitter jag och ammar och skriver här med en hand (man har fått upp snabbheten med en hand). Snart ska jag  åka och hämta upp mamma och sen till stationen och hämta lillebror som stannar några dar i Jönköping. Hemma igen får jag fixa med middagen och sen borde jag nog kunna ta det lite lugnt och ha fredagsmys med familjen. (Resten av storstädet av tjejernas rum får jag ta imorgon samtidigt som påskmaten ska fixas).

Nu ringde det på dörren och två påskkärringar ville ha godis…glad påsk på dem, gav dem lite mycket godis så på vägen hem från hämtningen av Niklas får jag köra inom affären och köpa hem lite nytt till imorgon, hämtar hem Peja på vägen också!

4 kommentarer (+lägga till din?)

  1. camilla
    Apr 02, 2010 @ 16:26:05

    Jag var nog lite snål mot de där påskkärringarna, bra att du la i lite mer då 🙂
    Här är det också fullt upp med detta städande och påskdessert till mamma imorgon. Jag och O har gjort marsipanfigurer till en chokladtårta.
    Vad gäller städningen så tycker Olivia att det är SÅ orättvist att hon ska behöva städa på sitt rum 🙂
    Det är märkligt att det är så svårt.

    Svara

  2. camilla
    Apr 02, 2010 @ 16:28:15

    Förresten, vad lik du är din mamma på den här bilden! Jag har inte sett det så tydligt tidigare. Glad påsk därborta!

    Svara

  3. kristina
    Apr 02, 2010 @ 17:47:54

    Ja, jag tänkte också att du är lik Imma på bilden. Glad påsk!

    Svara

  4. mammamandala
    Apr 02, 2010 @ 18:49:34

    Haha jasså. Ja man har väl nåt från båda och de kommer väl fram i vissa vinklar.

    Camilla: Ja här ska tjejerna hjälpa till med städningen varje dag nu. Men jag ska hjälpa till att komma i ordning och kommer ta det största lasset skulle jag tro. Vi har ju dragit in på farmville o petville tills de börjar städa sitt rum och slutar gnälla och bråka vid läggning. Vi får se om de hjälper till tillräckligt imorgon så de får tillbaka spelen. Men nåt får man nog kräva för att de ska få göra annat kul. De får ju inte strunta i vad vi säger helt.

    Glad påsk till er båda (förresten, Camilla, kan man så solrosfröna direkt i jorden eller ska de försås inne först?)

    Svara

Kommentera

