Det är rätt skönt att veta att Vilgot inte kommer följa med dit fler gånger.

Det enda positiva med att han var med i Ullared är att det blev billigare än om han hade stannat hemma. Han var aldrig skrikig eller besvärlig men det är ändå enklare att shoppa när man är ensam. Han hängde på armen (för jag glömde såklart bärselen och vagnen kom man ingenstans med) och jag bar saker med andra handen, eller så bar mamma honom. En stund sov han i vagnen. Dit tyckte han att det var helt ok att åka bil, men på vägen hem gnällde eller skrek han mer eller mindre hela vägen. Det var ingen kö när vi kom dit och det var bara två framför oss i kassakön, sen var det lite mer folk på vissa ställen i butiken men helt ok på andra ställen. Det var nog en bra tid vi var där, vi var framme vid 10.30 och färdiga 15.30. Tanken var att jag skulle köpa bl.a. Ofelias presenter  för hon fyller snart år, men det fanns inte mycket alls till henne, så tyvärr får jag ge mig ut här hemma också för att hitta mer. Kläder köpte jag knappt några till barnen och inga till mig och Henrik. Vilgot fick ett par byxor och fyra par strumpor och tjejerna fick leggings, strumpor och underställ. Cassiopeja fick regnkläder. Jag ska nog ta och inventera gekåspåsarna och se vad jag köpte. Lägger ut lite bilder på några av de sakerna jag köpte, det kommer mer ikväll eller imorgon.

3 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Mamma//mormor/svärmor
    Mar 28, 2010 @ 13:54:55

    Jag tycker han var duktig och han kan i alla fall senare i livet säga
    att han varit i Ullared : )

    Svara

  2. Kusin Elin
    Apr 01, 2010 @ 10:07:51

    Nu har vi likadana temuggar 🙂

    Svara

  3. mammamandala
    Apr 01, 2010 @ 12:03:52

    Aha, vad kul Elin. De är jättefina o perfekta tycker jag. Teet blir nästan lite extra gott 😉

    Svara

Kommentera

