Potatis/palsternacka

Det blev dagens lunch. Nu ska jag dra igång på riktigt med ätandet för Vilgot. Jag ska försöka att ge honom någon msk grönsaker till lunch och gröt när kvällen närmar sig. Idag när vi var på 5-månaders kontrollen var det första gången som han inte hade gått upp så mycket i vikt, men som hon sa han har hull så det är inget att oroa sig för. Men jag ska försöka amma varannan timme på dagarna och försöka fylla honom med mat på dagarna för att sen förhoppningsvis få honom till att äta mindre på natten. Det låter ju alltid så enkelt och bra, som om man just har kommit på hur det ska vända, men sen verkar det inte funka på riktigt. Men nu ger vi det en chans till.

De senaste nätterna har det varit amning vid 01, 03 och 05, och vid 05 tycker han att då är det morgon och då vill han inte sova mer. Jag håller inte med, tidigast 6 kan jag tänka mig att tycka att det är morgon.

Sen har lillkillen börjat bli mammig på allt också. Så nu är det inte så lätt för Henrik att avlasta mig. Men allt är ju bara en kort period det får man påminna sig om. Snart så går detta över och då är det något annat istället. Men om några år då är det nog mycket enklare…eller hur 😉 ?!

Kommentera

