Veckomatsedel för vecka 12

Ny vecka och en ny veckomeny är skriven. Jag känner att jag måste bli bättre på att lägga in bilder och recept. Oftast så minns jag hur jag har lagat maten samma kväll men när lillkillen inte låter mig sitta och skriva så hinns det inte med och dagen efter kommer jag inte riktigt ihåg hur jag har gjort.

Måndag: Helstekt rostbiff i ugn med potatisgratäng, rödvinssky, smörstekta champinjoner och cocktailtomater (åt inte detta förra veckan)
Tisdag: Stekt lax med smak av citron, pasta, fetaost och pumpafrön
Onsdag: Kalops med ris och rödbetor till
Torsdag: Kabanoss, pasta och en aubergineröra
Fredag: Äter inte hemma
Lördag: Henrik fixar någon mat jag är inte hemma
Söndag: Köttfärspiroger med sallad till

Kommentera

