Vår nya familjemedlem

Igår var jag med Camilla, mamma och alla barnen på bomässan och hade väl bestämt mig redan innan att jag skulle hitta en symaskin. Så på ett par sekunder hade försäljaren sålt en symaskin till mig, jag gjorde nog det väldigt enkelt för honom. Det är en Huskvarna E20. Den ska vara enkel och bra för nybörjare. Så nu ska jag försöka sy lite. Eller när det finns tid, tid som är en stor bristvara. Det känns väldigt vuxet och jag satt och funderade på det efter köpet att en symaskin känns som ett måste när man blivit en stor familj. Så jag får hoppas att vi alla kan ha nytta av den.

4 kommentarer (+lägga till din?)

  1. sofia
    Mar 20, 2010 @ 07:41:04

    hehe ja d känns väldigt vuxet å väääldigt praktiskt
    skulle me vilja ha en men har inte råd just nu
    jätte bra när man ska sy upp gardiner,sy hål i nallarna,eller barbiekläder som går sönder,sy upp byxor ,eller göra maskeradkläder 🙂
    du kommer säkert ha jätte mkt nytta av den

    Svara

  2. Camilla
    Mar 20, 2010 @ 08:09:32

    Vad fin den är!
    Man vill ju nästan att den ska heta något, ni får ha en liten dopfest för den 🙂

    Svara

  3. kristina
    Mar 20, 2010 @ 20:15:39

    Vänta bara tills att du köper dig en mangel!

    /Moster

    Svara

  4. mammamandala
    Mar 21, 2010 @ 15:44:34

    Sofia: Ja visst man kan ju ha den till allt möjligt hihi 😀 Kom på att jag måste ju först o främst köpa trådrullar, det händer inte så mycket annars 😉

    Camilla: Vilken bra idé hihi. Ska försöka tänka ut nåt bra namn 😀

    Kristina: Hehe det vet jag inte om jag någonsin kommer köpa, jag har aldrig riktigt förstått hur de fungerar. Men visst, välmanglade lakan hade varit skönt att sova på 😀

    Svara

Kommentera

