Kl. 00, 02, 04, 06

det har klockan visat den senaste tiden för när Vilgot vaknar på nätterna, vilket har varit otroligt jobbigt och jag har varit extremt trött. Men inatt såg det annorlunda ut. Igår på dagen sov han först två halvtimmar på förmiddagen. Sen sov han två timmar mellan 13-15, sen slumrade han till vid amningen vid 18.30. Jag gav honom miniformdroppar och sempers droppar. På kvällen vid 20, gav jag honom gröt. Det var första gången som han åt liiite mer. Jag gjorde gröt på två msk vatten och ca 1½msk risgröt från Hipp. Han åt upp allt och mot slutet verkade det som han verkligen hade förstått hur man skulle göra och att det var gott. Vi försökte hålla honom vaken så länge det gick för att få honom riktigt trött till natten. Vid 21 somnade han. Jag kände att jag hade ett stort behov av att få sitta uppe själv en stund för att få egen tid och få sitta framför tvn. Vid 22.15 la jag mig och ammade Vilgot för att fylla honom för natten. Nästa gång jag kollade på kl var den 3.15. Otroligt, så många timmar har jag inte sovit på 2½ månad och det är nog 3e ggn sammanlagt sedan han föddes för 4½ månad sen.

Så jag hoppas att det vänder nu och om jag gör lika dant idag så kanske vi kan få se ett nytt mönster. Hoppas hoppas…

Kommentera

