Det blev till att baka nya frallor idag

Imorse efter frukost sa Ofelia att hon var hungrig. Jag sa att du har ju precis ätit en lingongrova, eller om det var två. Men då började hon tjata om att hon ville ha en rund bulle (jag kallar frallor för bullar, är ju från Malmö). Jag sa att jag bakar gärna det lite senare så det finns till imorgon, hon blev sur men åt en köpt smörgås till. Så lite gladare måste jag säga att jag blev när hon sa så, det betyder ju faktiskt att hon gillar mina bakade frallor och faktiskt skulle ha valt en sån istället för en köpt idag.

Nu står frallorna och jäser för andra gången. Vilgot har somnat efter att ha varit väldigt arg och ledsen över mitt bakande (eller nog mer för att jag inte hade honom i famnen). Tjejerna och Henrik är och badar på familjekvällen på badet här nära oss. Ofelia sa att om det är familjekväll så ska ju mamma också med. Och det stämmer men jag har inget att bada i, måste ta och köpa mig något inför bikinisäsongen. Har funderat på om jag har blivit så gammal nu att det är dags för baddräkt?! Vi får se vad det blir efter en dag i provrummen.

Idag har det varit härligt väder och man börjar längta ordentligt efter våren. Familjen var inne i stan idag och tog en promenad vid munksjön och in mot stan, så skönt att komma ut lite. Jag blir nästan deprimerad över all snö som ligger kvar. Jag har sagt att jag skulle på riktigt kunna tänka mig att försöka hälla vatten över all snö för att se om den kan försvinna, eller försöka gräva fram trädgården. Jag vill se knoppar och annat mysigt i rabatterna och se gräs. Tänk om all denna snö gör att vi inte får några snödroppar, krokus och tulpaner. De kanske väntar till nästa år. Usch nä så negativa tankar får jag inte ha, det förstäker nog depritionen. Får vi bara fortsätta att ha strålande sol och graderna stiger åtminstone fem grader så skulle nog snön kunna smälta. Inatt skulle det bli -17 och det hjälper inte direkt våren på vägen.

*Önskar mig en natt med lite fler timmars sömn, håll gärna en tumme eller två för mig 🙂 gäsp*

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. kristina
    Mar 07, 2010 @ 09:46:25

    Blommorna ligger där under och bara väntar på att få komma upp, för upp kommer dem! Så småningom…. Önskar av hela mitt hjärta att du ska få sova, kommer ihåg hur det var
    Kram från moster

    Svara

  2. mammamandala
    Mar 07, 2010 @ 11:45:51

    Jag hoppas du har rätt, står och tittar på snön på baksidan och undrar hur länge den kommer ligga kvar. Idag är det inte strålande sol utan mer disigt men liiite varmare och det ser nästan ut som det kommer en och annan droppe från taken så kanske att det försvinner lite lite i taget. Nästa vecka skulle vi få mer sol och det skulle ligga på +1 så då borde lite till försvinna.

    Tack för dina önskning om sömn, tyvärr blev det ännu mindre sömn inatt 😦

    Kram

    Svara

Kommentera

