En bättre natt

 

och en friskare morgon. Han somnade för natten 21.45, jag la mig en timme senare och jag tror att jag ammade vid 1.30 nästa gång, sen om jag minns rätt vaknade Vilgot vid 3.40 men lyckades somna om utan amning, för att sen äta igen vi 6. Men det är inte lätt att minnas när man kollar på kl mitt i natten och när man är extremt trött. Men om det var så natten såg ut så är jag nöjd. Imorse var febern borta och lillkillen är gladare. Så jag hoppas att det bara var något tillfälligt och att han fortsätter att vara frisk.

Idag är det premiär för Cassiopejas nya dräkt på konståkningen. Hon har bara testat den hemma, inte åkt något i den. Det ska bli kul att se hur hon passar i den när hon åker. Jag önskar att jag var lika duktig på att sy som Camilla. Men en dag kanske jag blir det (eller blir lite bättre än jag är nu iaf). Jag tror att jag ska köpa en symaskin, helst vill jag ha en overlock, och om jag hittar en vanlig på blocket skulle det vara bra, jag har förstått att man behöver ha två symaskiner. Tokigt men men så är det.

4 kommentarer (+lägga till din?)

  1. sofia
    Feb 26, 2010 @ 07:54:07

    jätte fin dräkt=)
    e inte alla symaskiner med overlock?

    Svara

  2. sofia
    Feb 26, 2010 @ 07:54:37

    mena såklart ”HAR inte alla symaskiner overlock”?

    ursäkta min svenska..hehe

    Svara

  3. mammamandala
    Feb 26, 2010 @ 08:02:31

    Nä alla har inte den funktionen, det ska vara en som syr, skär o kastar kanterna i ett moment. Det blir sånna sömmar som vi har på våra köpta kläder. Jag har sparat lite presentpengar så det är mest att jag ska bestämma mig för om jag ska lägga pengarna på två maskiner eller om jag ska köra med en vanlig symaskin och tycka att det räcker.

    Svara

  4. mammamandala
    Feb 26, 2010 @ 08:02:59

    Förresten Tack! 😀

    Svara

Kommentera

