Kommer på mig själv

med att stå och titta i fönstret ut mot baksidan hela tiden. I lördags hängde jag ut ett fågelhus med fröblandning till fåglarna och jag vill att de ska hitta maten och börja äta. Igår kom de fina domherrarna på besök men de flög bara runt i trädet och verkade inte komma åt maten. Så om det inte är någon liten söt fågel som äter idag heller kanske jag ska flytta upp huset lite, det kanske sitter för långt ner? Eller är dem bara kräsna? Jag har hört att de helst äter nötter, hmm måste man köpa hem nötter istället för att locka hit dem?

Igår somnade Vilgot 20.00 för natten, när kl var 21.45 tänkte jag att kanske det är min tur att lägga mig med om han nu ska sova vidare. Jag la mig med honom i soffan så han inte skulle vakna om jag flyttade honom. Vid 00 vaknade han och då gick vi upp och la oss istället. Han ammades sen om jag minns rätt ammade jag nog  vid 3 och 5, sen upp o hoppa lite innan 7, ammade vid 8.30 och han verkade somna om gott så nu ska jag passa på att njuta av en kopp grönt te. Hmm sen måste jag nog baka nytt bröd, pyssla lite med kläder, köra en snabb dammsugning, köra en maskin tvätt, duscha, fixa lunch, mellanmål, middag och sen iväg och lämna Ofelia och Vilgot hos mamma (om vilgot är nyäter och på gott humör) sen följa med Cassiopeja på sin gympa. Ja, sen hämta hem barnen igen och då är kvällen redan slut. Dagen kommer nog gå fort.

Kommentera

