En dag med håll igång

Henrik har tagit en kompdag idag och det är alltid mysigt. Skönt att få en långhelg. När vi vaknat lät Vilgot mer rosslig och pipig idag än tidigare dagar så vi ringde och pratade med bvc och barnakuten och valde att åka in en sväng till akuten för att låta läkare lyssna på honom. Väl där var han förståss hur lugn som helst och lät bra, då hade han hostat några ggr på vägen in och det hjälpte nog. Så efter att ha pratat med två läkare så valde vi att bara fortsätta ge ventolin och blir det ohanterbart åker vi in igen så får han andas i mask.

Annars har dagen mest bestått av städ, bak och matlagning. Just nu städar jag, pumpabullarna är färdiga och lergrytan står i ugnen med rödvinsgryta i. Om en liten stund börjar det nog lukta gott här.

Nä slut på pausen och upp till barnens rum, det tråkigaste och stökigaste rummet att städa. Av någon anledning är det bara jag som städar rummet, ingen vill hjälpa till. Men kan nog förstå varför…

Om 1h ska jag möta min vän Jessica på stationen och hon stannar hela helgen för att umgås med oss. Så mysigt.

1 kommentar (+lägga till din?)

  1. Jessica
    Feb 07, 2010 @ 21:04:44

    Tack för en super mysig helg! Känns alltid så mysigt & enkelt att vara hos er. Hoppas på att du lägger ut helgens recept så jag kan försöka mig på en sämre kopia av dig fantastiska matlagning :). STOR kram till er alla i familjen & en extra till lille Vilgot

    Svara

Kommentera

