Har börjat februarimånad med

en fantastiskt god apelsin och jag har satt en deg på jäsning. Denna månad ska jag försöka mig på en baka-bröd-månad. Jag har meddelat tjejerna att det blir hembakt hela månaden så nu hoppas jag att det inte blir allt för sura miner när det inte finns lingongrova till Ofelia eller när Cassiopeja inte får sitt polarbröd. Som en mjukstart bakar jag just nu baguetter som Ofelia har önskat. Cassiopeja har önskat hålkaka, så det får jag göra nästa vecka. Senare i veckan kommer jag baka minst en sort till.

Jag ställde mig på vågen imorse och den visar att jag har 0,7kg kvar till vikten då jag blev gravid. Sen har jag 4,7kg kvar till en önskevikt, men jag har inte börjat kämpa för vikten än utan låter Vilgot amma klart sen får jag nog kämpa med att ligga kvar och inte gå upp i vikt istället.

Kommentera

