Det är kul att laga mat

men ändå är det så härligt när någon annan lagar maten och man blir serverad. Idag lagar Henrik maten. Han gör sin favoritmat, spaghetti, knaperstekt bacon, vitlöksbröd (mina), färsk broccoli som är snabbfräst och bara lite mjuk, soltorkade tomater, pesto, oliver, solrosfrön och en fräsh sallad. Nu när jag skrev vad det blev kom jag på att det är inte bara hans favorit utan hela familjens favoritmat. Jag tar en liten skvätt (1/5 glas) vitt vin till och Henrik ett glas rött.

Lite senare ikväll ska jag och tjejerna åka skridskor. Vi har massor med snö och tjejerna fick välja på att åka pulka på dagen eller åka skridsko på kvällen och de valde skridsko. Killarna stannar hemma.

Kommentera

