Ett härligt 2010 väntar oss nu

Det blev en mysig nyårsafton med god mat och efterrätt. Barnen var så fina och man blir ju alltid så stolt över dem.

Menyn:

 Avokadosoppa med räkor (Rosévin)

Hälleflundra på en bädd av gratinerade grönsaker, chiliklyftpotatis, kall örtsås och en sallad (Torrt vitt kravmärkt vin)

Cheesecake med passionsfrukt och hallon (Dessertvin)

 

Lite lagom sent började vi äta, sen var det mest äta, umgås och lyssna på min kanske lite underligt blandande playlist resten av kvällen/natten. När kl började närma sig 24 tog Henrik fram raketerna och champagneglas ställdes upp. -10C var det ute så Henrik gick ut för att sätta igång raketerna (det var en låda med 25st i), men när det var försent förstod vi att vi skulle ha stått ute för att se dem, så mitt över oss smällde det nog jättefina raketer som förhoppningsvis någon annan fick njuta av. Med en god champagne skålade vi in det nya året. Jag, Vilgot, Camilla, Hjalmar och mamma stod inne och skålade och Henrik, Cassiopeja, Ofelia, Leif och Olivia stod i kylan och njöt av smällandet och de fina raketerna. Sen fick jag lyssna på Philemon arthur and the dung och det var nog många år sen de tonerna klingade *hihi* men det var skoj att höra och man minns texterna fortfarande, i för sig inte de mest komplicerade texterna.

Ofelia somnade vid 00.40, Cassiopeja hade velat stanna uppe hela natten men vid 02.15 var det gonatt för henne. Samma tid för oss andra, sen ammade jag vid 05 och 09 och gick upp vid 09.40 så jag måste säga att jag känner mig faktiskt rätt pigg ändå idag. Ofelia fick vi väcka nu vid 10. Det nya året startar med en dag som ser ut att bli en vacker men kall dag.

Nu får vi ta tag i undanplocket som inte gjordes inatt.  God fortsättning till er alla!

Kommentera

