Oj

vad tiden går, jag hinner inte med att skriva här. Men nu är det snart jul och snart blir det nog lite mer tid över skulle jag tro. Jag har gjort en veckomatsedel men får se om jag hinner lägga upp den imorgon.

Idag har jag städat, jag har julhandlat i alldeles för många timmar. Jag var så arg när jag gick med en överfull matvagn i snö på en parkering med en massa småsten som gjorde att vagnen inte alls rullade. Dessutom var parkeringen lika överfull som vagnen och jag stod parkerad så långt bort man kunde. Det blev en och annan svordom tyst för mig själv jag började tom sjunga ”kom och ta mig långt härifrån…klapp klapp…långt härifrån” då är det illa. Men sen mitt i all kaos så kände jag att jag måste nog le lite i alla fall för vilket väder kan man annars önska sig när det är två dagar innan julafton? Snö längtar vi alltid efter så här dags så helt fel var det inte. När jag fått in alla varor i bilen behövde den skrapas rutor på, innan jag hade satt mig i bilen var rutorna nersnöade igen. Sen hem till en hungrig Vilgot.

Vi avslutade kvällen med att hela familjen klädde vår söta gran till julmusik och snön fortsatte att falla utanför. Det var en väldigt mysig avslutning på dagen. Nu är det läggdags för att ladda upp inför en lååång dag imorgon. Det blir städ, brödbak, soppkok, städ, middag med Sofia + familj, julgodisbak, köttbullarna ska göras, sen ska alla julklappar slås in, inte en enda har jag hunnit göra klar. Så som sagt en låååång dag väntar.

Kommentera

