Bakat min första sockerkaka

Ja, konstigt nog så tog det mig 29år innan jag bakade min första sockerkaka. Det blev en mjuk saffranskaka med snötäcke och blåbär. Den skulle ta 45 min att göra varav 35 min i ugnen, det tog mig 2h. Vilgot gillar inte alls när jag bakar, kanske är det för att han inte får smaka. Jag tyckte kakan blev jättegod, receptet kommer från tasteline. Det var Camilla och Olivia som fick smaka på kakan, till hade vi även lussekatter, pepparkakor och saft.

Helgen har vi ägnat åt skridskor. I lördags var det julshow där båda tjejerna deltog, Ofelias grupp invigde showen och Cassiopejas grupp var bland de sista. Jag var inte alls säker på att de skulle våga åka alls, men det gjorde dem och jag var så stolt över mina duktiga tjejer. Efteråt sa Cassiopeja att om det det var uppvisning varje dag ville hon fortsätta åka på skridskoskolan. Det har ju varit lite prat om att de inte ville fortsätta, men det vill de båda nu. Härligt att de gillar uppvisningar 😀 för det gör jag med!

Kommentera

