Henriks dag idag

Igår hade vi en supermysig julmiddag hos Daniel och Elna, ja hos Agnes med förstås. Vilgot verkade trivas och sov under hela middagen. Vi kom i säng ganska sent men sen gav Vilgot mig/oss ytterligare en ganska bra natt. Jag fick sova 4h första passet för att sen sova 2½h sen gav Henrik mig 45 minuter till. Tjejerna sov hos farmor o farfar.

Sen blev det lite städ, lite handling, lite mer städ. Efter att adventsljusstakarna och stjärnorna kommit på plats gjorde jag och tjejerna ett par apelsiner med härligt doftande nejlikor och fina röda band om som är upphängda och förhoppningsvis sprider lite juldoft i huset. Mamma var också här och gjorde iordning för tacos som vi sen åt tillsammans med svärföräldrarna, Marie och David. Vi avslutade med en god vit kladdkaka, som mamma gjort, med mascarponeglass från cartedor, detta för att fira att Henrik har blivit 33år. Det blev en bra dag tycker jag.

Nu ska jag fortsätta gå små rundor med Vilgot som blir uttråkad av att inget händer. Han gillar också vår julbelysning som kom upp idag precis som jag, och jag har bestämt att samma dag som de åker ner ska vi ha köpt nya lampor som ska upp som kan ge samma mysiga belysning.

Kommentera

