Ändring på dagens meny

Jag har märkt att vi följer helgernas matsedel lite dåligt, så även denna helg. Igår åt vi rester. Idag blir det helstekt örtfläskfilé, grön- & rotsakslåda, sallad och en kall sås med CF, ananas och chili (gjorde aldrig den såsen tidigare i veckan). Jag är jättehungrig men maten kommer inte blir klar helt förrän Henrik har sprungit färdigt och kan ta Vilgot, så fort jag lägger ner honom blir han småtjurig och då kan jag inte laga mat. Men fläskfilén och lådan står i ugnen. Sås och sallad är kvar att göra.

Jag och Vilgot gick på en timmes promenad idag i regnet, det var inte kallt men blött. Tjejerna var hos Marie och Henrik var på cykelmässa. Jag kände att jag behövde komma ut och efter gårdagens promenad kände jag att det är så härligt att komma ut och gå lite. Annars tycker jag att helgen har gått alldeles för fort. Det var skridskoskola på förmiddagen igår sen på eftermiddagen gick vi en längre promenad hela familjen. När vi kom hem var det till att snabbt byta om och packa in skridskorna i bilen, jag och tjejerna åkte en stund medans killarna var hemma. Jättemysigt var det. Jag hoppas vi kan få till det att åka minst en dag till i veckan som kommer.

Kommentera

