Tiden går…

väldigt fort. Jag hinner ingenting. Gör ingenting heller. Sitter eller ligger mest i soffan och har Vilgot i knät, kör nån maskin tvätt (blir en hel del med en bebis i huset) och lagar lite mat. Men det blir sällan den mat som det var tänkt. Ett par ggr i veckan har tjejerna ätit hos mormor o farmor och då har jag och Henrik ätit rester. Idag har vi ätit farsdaglunch hos farfar. Nu blir det lite snabbt med pasta och köttbullar för att sen ge oss iväg på skridskoåkning. I kameran finns bilder på ett par middagar och jag måste nog ta och bättra mig lite när det gäller foto och matlagningen. Men lite ok kanske det är med en kort paus nu när lillebror är så liten och ny.

Ofelia fick sina nya vita konståkningsskridskor i veckan, hon blev så glad. Nu slipper hon åka i sina ljusblå plastskridskor och tjejernas kompis ska också följa med. Farmor och farfar följer med och kikar också. Även jag tänkte ge mig ut på isen om Vilgot tillåter. Det är så kul med skridskor. Vi gör lite varm choklad och tar med några mackor så blir det extra mysigt och glada barn.

I tisdags (lördag idag) kom bvc-sköterskan på hembesök. Det var dags att väga lillkillen. 4280g vägde han på sin 11e dag. Så från sina 3665g har han lagt på sig ganska bra tror jag. Nu är det drygt en vecka tills han ska vägas igen.

vilgot 11 dagar

*gäsp* är så trött nu…ska blunda ett par minuter innan det är dags för skridskoåkning.

Kommentera

