En stolt trebarnsmamma

har jag känt mig som idag. Jag vaknade trött, natten bestod av somning vid 01. Sen amning 03, 05, 06,45. Sen fick Henrik ta över så jag fick sova till 8.40. Varje amning tar ca 30 min så max 1½h sömn i sträck blir det. Men men så får det bli tills Vilgot väljer att äta lite mer sällan. Sen var det bråttom till skridskoskolan. Henrik kunde inte åka med tjejerna idag för det var dags för höstgårdsstädning. Det kändes lite väl tråkigt att tjejerna inte skulle kunna åka pga den så jag kände att jag testar ge mig iväg med alla tre barnen o hämtade upp mamma på vägen med för att få lite hjälp med Vilgot, eller mest gå med honom i vagnen medans jag fixade med tjejerna så de skulle komma på isen, måste säga att det var nog första gången som de kom på ett par min försent. Men jag blev glad att de gav sig ut på isen och kände mig så stolt när de åkte till sina grupper och direkt började göra som de skulle. De är ju så fantastiska mina stora tjejer, Cassiopeja och Ofelia.

Efter skridskoskolan åkte vi för att försöka hitta häxkläder till kvällens halloweenmys hos en kompis. Men det var extremt utplockat. En spökdräkt, en häxhatt och maskeradsmink fick vi tag på. Sen hem och amma. Sen amma nån gång till, försökte vila en halvtimme, hade nog behövt mer men det fanns inte tid till det. Tjejerna var ute hela eftermiddagen, det var en kall men solig höstdag. Sen kom dem in och jag hann stoppa dem i ett varmt bad sen blev det bråttom, de skulle på halloweenmys till en kompis på gården och Cassiopeja skulle vara häxa och Ofelia hade valt att vara spöke. Så med lite smink och kläder sprang de iväg.

I nästa amning knackade det på dörren och där stod tjejerna o skrek bus eller godis…hihi. Så skoj de verkade ha det och en massa godis hade dem fått. Nu kom pappan till kompisen och sa att Cassiopeja hade ätit till hon kände att hon hade ont i magen. Pappan kom för att hämta kuddar och allt som nu behövs för en övernattning. Ja, tjejerna hade visst bestämt att de skulle sova över. Vi får se om det blir så eller om de ringer under kvällen/natten. Saknar nog dem redan. Det har varit så tyst hela eftermiddagen/tidiga kvällen (kl är nu 19.30).

Det blev ingen Henrik-mat igår men idag har han precis bjudit på pasta, pesto, parmesanost, soltorkade tomater, oliver, solrosfrön & knaperstekt bacon. Jättegott och skönt att inte själv behöva laga. Nu sitter vi här i soffan och myser (hihi med våra datorer) med värmeljus och filtar, vi har det så kallt. Vilgot ligger och sover så sött, jag hoppas han drömmer något  mysigt. Jag är så stolt över min fina familj!

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Jessica
    Okt 31, 2009 @ 21:49:37

    Så mysigt det låter :). Hoppas jag kommer få uppleva glädjen att bli mamma någon dag. Jag gjorde förresten din Pasta Carbonara idag och bjöd mamma. Mycket god tyckte både hon och jag. Blir inspirerad av dina recept och fina bilder… så kommer nog testa fler recept framöver. *Kramis*

    Svara

  2. Mamma//mormor/svärmor
    Nov 01, 2009 @ 08:08:09

    Med all rätt ska du vara stolt över din familj ni är jättefina allihop.
    Jag är stolt över dig : )

    kram

    Svara

Kommentera

