Kl.10.30 och dags för frukost

Ja äntligen…är så hungrig. Igår tänkte jag att jag ska amma sent så det kanske inte behöver ammas mer än max 2ggr på natten, istället somnade vi inte förrän kl 2, efter tre amningar mellan 23.30-2. Men det blev bara en amning sen vid 5, sen dags att vakna vid 7.20, men jag låg kvar till 8. Henrik och tjejerna tog Vilgot och sysselsatte honom så jag kunde ligga och dra mig. Sen upp o amma o jag ammade nog i 40 min, som tur var var det inte det blödande bröstet. Sen upp och sortera tvätt, samtidigt duscha och tvätta håret på tjejerna som kan göra en del av duschningen själv, sen lugna lillebror mellan varven som låg och väntade på att få blöjan bytt. När tvätten var fixad var det Vilgots tur. Rumpan blev ren, lite luftning medans naveln tvättades, sen rena kläder och lite vakenmys.

Nu ligger han och premiärsover i sin säng, annars har har sovit i famnen eller i vår säng, ett par ggr har det fungerat i babysittern. Så lite frukost till mig och frukt till tjejerna. Henrik är på jobb och om en stund är det nog dags för amning igen.

Min veckomatsedel får komma lite i efterhand denna vecka. Jag tänkte skriva vad vi har ätit och vad som kommer resten av veckan. Det blir enklaste möjliga mat som tar lite tid att göra och som alla äter.

Kommentera

