Säger godnatt

och det enda som känts under kvällen är förvärkar, varvat med sammandragningar. Inget regelbundet och de känns inte särskilt mycket. Så dags att gå och lägga sig och hoppas på att nåt hnder under natten…även om jag vet att jag kommer vakna o tänka att ”nähä inget inatt heller”. Så precis som sina systrar väntar lillebror med förlossningen till efter bf.

Sov gott alla!

4 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Elna
    Okt 21, 2009 @ 22:24:02

    Följer detta med spänning… 🙂
    Agnes vill bara äta och äta. Har tryckt i henne 2 dl mjölkersättning under kvällen för att skona mina små bröstvårtor.

    Välkommen fram nu Vilgot, hoppas på morgondagen!!

    Svara

  2. mammamandala
    Okt 22, 2009 @ 06:10:26

    Hihi gör det…nu är det nog lite mer nära känner jag 🙂 Så det är inte helt omöjligt att det blir idag. Växer hon mycket nu Agnes? Förstår att det måste vara skönt att få vila brösten lite om hon har legat där mycket. Jag känner viss oro inför amningen, vet att det gör så himla ont och såren jag fick med Ofelia vill jag inte vara med om igen. Men jag hoppas att denna gång ska allt flyta helt utan problem 😀

    Svara

    • Elna
      Okt 22, 2009 @ 08:56:56

      Jag tycker att hon växer mycket hela tiden! 🙂 Vi var och vägde och mätte henne i måndags, 4815 g 56,5 cm, mitt på kurvan. Den senaste veckan har hon ätit kl 18, 20, 21, 22, 23, 24, 01. Det känns som om mjölken inte hinner rinna till. Mjölkersättningen blev succé, en mätt och nöjd Agnes sov i 9 timmar! Ska försöka styra maten så att hon somnar vid 21-22 tiden.

      Det får vi hoppas att det fungerar bra den här gången. Har du förberett dig på något särskilt sätt?

      Svara

      • mammamandala
        Okt 22, 2009 @ 09:05:53

        Nä jag har inte förberett mig på något vis. Så det får bli som det blir.

        Kan förstå att mjölken inte hinner rinna till ordentligt när du får amma så ofta. Men hoppas ni hittar ett sätt som fungerar och vad underbart med en liten bebis som kan sova i 9h. Härligt med pigga föräldrar då 😀 Jag hoppas med att jag får en bebis som sover länge, fast det är inget jag räknar med.

Kommentera

