Skulle vara väldigt typiskt…

om det sätter igång ikväll. Nu har Henrik begett sig ut på låååångpass. Han springer 80 min, simmar 90 min och springer sen 80 min till. Jag får väl ringa badet så de ropar hem honom i högtalarna. Det kanske hade varit skoj om de sa i högtalarna att Henrik Ruthèr ska genast bege sig hem för vattnet har gått. Men det är nog ett önsketänkade att det skulle bli ikväll.

*Slemproppsvarning* Jag har varit lite osäker på om det verkligen var bitar av slemproppen som lossnat eller om det kunde vara något annat, vi har ju färdknäppt tre kvällar på raken så det kanske har med det att göra? Men nu när jag gick på tog såg det ut att ha kommit liiite mer. Förvärkarna har jag känt under dagen men de har inte varit så många och inte regelbundna men jag har nog känt några fler nu de sista timmarna. Äh, vad taskigt att hålla på att luras så…jag som väntar nr 3 borde ju inte vara så lättlurad, borde förstå att det inte är min tur än, det är väl hoppet som är så stort och önskan att det ska vara över, eller över känns ju fel att säga, det är ju början, början på att en ny varelse ska bli medlem i familjen. Välkommen ut nu Vilgot!

Igår var det dags för Henrik att boa lite. Sent på kvällen kom han igång. Han började med att sätta ihop spjälsängen. Tog upp vagnen, babyskyddet, babysittern och blöjhinken från källaren. Han röjde nere i källaren för att få ordning på sina cykelgrejor. Sen när vi la oss fick Vilgots nya nalle, en filt och hans kudde ligga i vår säng så den får vår lukt. Vi hade dessutom renbäddat med parfymfritt. Så nu är vi bra mycket mer förberedda, jag tror att allt som är måsten är fixade, nu är det mindre viktiga saker som är kvar som att köpa tvättlappar, en bäddmadrass, sprita av skötbordet, hmm hade ju helst velat hitta en ny madrass till skötbordet också. Jag ska lägga ner ett par plagg till mig i bb-väskan också, har lagt i det mesta men inte allt. Sen hygienartiklar får vi slänga ner när det är dags att åka in. Videokameran ligger i väskan och på nåt vis är kameran och videokameran viktigast, för allt annat kan man fixa i efterhand men att fota eller filma försent skulle vara katastrof…känner jag i alla fall.

Kommentera

