6 dagar kvar

och jag har gått in i v. 40. Men inget verkar vara på gång än. Det är rörelse i magen några ggr om dagen, hickar gör han inte alls så mycket längre, innan var det ju så fort jag hade ätit eller druckit något, nu kommer det kanske 2-3 ggr om dagen. Jag sover rätt så dåligt, har svårt att somna, vaknar minst två ggr varje natt för att kissa o sen på morgontimmarna vaknar oftast nån av tjejerna och då har jag svårt att somna om. Det är väl lika bra att vänja sig vid det trötta livet. Undra om jag är redo för tre barn. Det känns lite skrämmande, vi klarar knappt få ihop livet med våra två hur ska det då gå med tre. Städ, disk, tvätt, matlagning, träning, handling, tider som ska passas, allt kommer ställa högre krav på organisation, disciplin o karaktär. Men nu är det lite sent att ångra sig så vi får se hur det går…

3 kommentarer (+lägga till din?)

  1. heponimas
    Okt 15, 2009 @ 06:34:07

    Hej! Hamnade inne på din sida av en slump…
    Ville bara lämna efter mig en liten hälsning o säga grattis i förskott till bäbisen! 🙂
    Det kommer nog gå galant tjejej – jag är själv trebarnsmamma – fick mitt tredje när jag var 26 år. Idag när barnen är större o man får sova är man uppe med tuppen istället *suck*

    Värme H

    Svara

  2. mammamandala
    Okt 15, 2009 @ 06:37:46

    Tack för grattis och tack för uppmuntrande ord. Kul att du hamnade på min sida 🙂 Låter härligt att du får sova så gott så man kan tycka att det är ok att gå upp tidigt, skönt att höra att en sådan tid kommer, även om det dröjer.

    Trötta och hormonsinta hälsningar Leila

    Svara

  3. heponimas
    Okt 15, 2009 @ 13:41:57

    Jag kommer gärna tillbaka in här – läser hur många goda recept som helst – me like food! 😉
    Sen är det kul o följa en annan mammas liv… 🙂

    Ha det gott o jag önskar en toppenhelg i förskott!

    Svara

Kommentera

