Är väldigt trött

idag. Det var få timmar jag kunde sova inatt. Jag la mig strax efter 23. Somnade nog vid 23.30, 00.30 vaknade Ofelia, hon somnade om efter att jag hade hämtat hennes kudde. Sen vaknade jag 3.30. Gick ner o kollade varför tvn var på mitt i natten, Henrik hade somnat i soffan efter en sen utekväll med konsert, öl mm. Men jag lät honom ligga kvar. Sen efter det kunde jag inte somna om. Låg o vände och vred på mig fram till kl var 6 o där efter började Ofelia sova lite lättare och rörde sig mer. Jag somnade sen om fram till 7.45. Men usch, det känns idag att det var en natt med alldeles för få timmars sömn. Hoppas verkligen att det inte är en vakentid som Vilgot kommer skaffa sig, jag vet inte om jag är redo för vakennätter. Nu när man äntligen har börjat få sova på nätterna.

Efter en sliten natt blev det ändå upp o hoppa i tid för att hinna med skridskoskolan. Idag var det Ofelia som inte ville åka och det var inte förrän de sista fem minuterna som hon gav sig ut några meter på isen och det var skönt att se att hon avslutade som dem andra genom att slänga sig på isen. Hon sa att nästa gång skulle hon åka. Hoppas verkligen hon gör det, vill ju se henne ha roligt o utvecklas på isen.

Sen var det en snabbis till A6 för att köpa present, hem och äta en snabblunch sen skulle Cassiopeja göra sig klar för kalas. Väldigt mycket kalas, men det är ju kul för henne. Ofelia fick ha mysigt med mormor istället så kunde jag och Henrik handla och städa. Städning har jag sen ägnat resten av dagen till. Det är dags för kalas här imorgon och 18 barn verkar det komma, det e ju en del. Hoppas Cassiopeja blir nöjd och att barnen har roligt.

En skön avslutning på kvällen blev det när Henrik bjöd på maten. Eftersom han var ute igår så fick han fixa lördagsmiddag istället och det blev en god fläskfilé, pommes, en krämig rödvin- och champinjonsås och sallad till. Nu kommer jag ligga i soffan en stund o gissar att vi kommer somna tidigt båda. Kanske till ett avsnitt av trueblood.

Kommentera

