Det är svårt att bara sitta…

och se på och inte laga mat. Här har vi ju uppdelningen att jag lagar mat och Henrik diskar. Denna veckan fick Henrik för sig att vi skulle byta idag. Så nu står Henrik och bakar pizza. Degen är färdigjäst, tomatsåsen står klar, grönsakerna börjar bli klara och klockan börjar bli mycket. Men det kommer säkert bli jättegott, när det väl blir klart…tur att tjejerna är ute och leker annars hade dem nog blivit griniga när maten dröjer, speciellt en fredag när de är trötta efter veckan.

Plåtarna står rena och degen ska bakas ut…snart ska nog allt bara på för att sen skjutas in i ugnen.

För att föra tankarna på något annat så är det snart fullmåne, jag tror det är natten till söndag. Det brukar sägas att fler barn föds då, kanske denna lille kan tänka sig det med?? Jag är redo…tror jag. Eller nä vi är inte alls redo.

Suck… vad är klart? Vi har ett babyskydd, en vagn (som inte är färdigbäddad), vi får nog sängen imorgon, ett skötbord är köpt men inte rengjort och jag hade helst velat hitta ett nytt underlägg till det, sen ska det hängas upp också. En del kläder är köpta men vi har inte tvättat några än. Jag har i alla fall kommit så långt så jag har köpt parfymfritt tvättmedel så när jag bestämmer mig för att ta tag i kläderna så är det bara till att köra. Sen behövs det lite fler kläder tror jag, men till en början klarar vi oss. Vi behöver bädda till sängen och vagnen. Sen skulle det nog underlätta om vi har lite blöjor, tvättlappar och andra hygienartiklar. Jag lär behöva lite av det själv med och en amnings-bh till. Hmm undra om vi är redo efter det? Egentligen är jag inte redo förrän min och barnens garderober är rensade och städade, en del av källaren behöver röjas, skåpen i köket ska städas, sen skulle det vara skönt om fönsterna blir putsade. Blir jag klar med det och skolan så är jag nog redo. Det får nog bli ett annat år han föds…

Några fingrar fick jag med för att trycka ut degen på plåten. Tjejerna har fått en banan för att stilla hungern och nu ska jag kika o se vad jag vill lägga på på min del. Snart kanske vi får mat.

**Får uppdatera och säga att pizzan blev väldigt god. Jag valde att ha min del vegetarisk med tomatsås, champinjoner, hela svarta oliver, snackpaprika, ost, oregano, kronärtskockshjärtan och efteråt la jag på pesto o färsk basilika. Lite inspirerad av Daniel och Elnas pizza 😀

Kommentera

