Nu så ska jag stilla nyfikenheten :-D

Ja nu är det en månad kvar, exakt 30 dagar tills att Bebben beräknas att komma. Vi har sedan vi var i Malmö i mitten av aug. vetat om vad det är för kön på Bebben men jag har inte velat berätta något. Jag har haft en önskan om att bara jag och Henrik skulle veta och att vi skulle få gå och njuta av det ett tag. Henrik hade väldigt gärna berättat tidigare medan jag gärna hade velat vänta tills den lill* kikar ut. Men nu har vi bestämt att idag 30 dagar från beräknad födsel meddelar vi vad det är som bor i min mage. Jag delar med mig av det till dem som läser bloggen så skriv inget på facebook eller liknande om det, säg hellre att andra får gå in här och läsa i så fall. Vill ha det lite hemligt om man nu kan kalla det för hemligt när så många vet 😉 men många är mindre än alla.

Cassiopeja och Ofelia fick beskedet igår kväll. Vi satte på videokameran och satt en stund och byggde upp spänningen. Ofelia höll för öronen för hon visste inte om hon ville veta. Sen berättade jag att det är en liten pojke. Mina stora tjejer ska få en lillebror. Namnet är inte helt bestämt men tilltalsnamn blir Vilgot, så ??? Vilgot August Ruthèr är välkommen till familjen. En hälsning från mig till Vilgot är att han gärna får kika ut liiite tidigare.

Puss & Kram till er alla

14 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Mamma /mormor
    Sep 21, 2009 @ 10:08:23

    Välkommen ut lille Vilgot!

    Svara

  2. Gb
    Sep 21, 2009 @ 11:38:56

    Naw en efterlänktad liten kille så skoj . Välkommen lille Vilgot !

    Svara

  3. Elna
    Sep 21, 2009 @ 11:43:07

    Hihi vad roliga ni är! 🙂 Hoppas att Vilgot dyker upp snart, ska bli så kul att träffa honom!!

    …men… där tog ni det enda killnamnet som jag och Daniel kunde enas om! Får hoppas att nummer 2 blir en tös 😉

    Svara

  4. mammamandala
    Sep 21, 2009 @ 12:11:14

    Elna…e det sant, hihi. Vi som hade Agnes som ett av våra flicknamn. Det var ju tur att ni inte fick en pojke för då hade vi inte haft nåt namn att ge killen. Det är samma här, Vilgot är det enda namn vi har kunnat enats om bland pojknamnen.

    Svara

  5. LoveLi
    Sep 21, 2009 @ 13:02:30

    Åh, kul!!

    Roligt med en lite kille 🙂

    Vilgot är fint, passar bra ihop med tjejernas namn.

    *kramar*

    Svara

  6. mammamandala
    Sep 21, 2009 @ 13:08:14

    Åh tack för alla välkomnande. Tror att han känner sig extra glad idag och tänk om han kan göra mig lite extra glad genom att vända på sig och lägga sig så fint med huvudet fixerat långt ner i bäckenet o stanna där tills det är dags att kika ut.

    Svara

  7. caroline
    Sep 21, 2009 @ 15:42:56

    Men gud sååå roligt, en liten kille. Det trodde jag inte:-) Välkommen lille Vilgot när du anländer……

    Svara

  8. mammamandala
    Sep 21, 2009 @ 15:45:39

    Hihi, nä du ändrade dig på slutet Caroline 🙂

    Svara

  9. Jessica
    Sep 21, 2009 @ 18:43:14

    Åh så roligt !!! Jag och Jessica pratade just om det igår om det kommer bli en pojke eller flicka… jag hade fel som vanligt :). Jätte fint namn oxå! *Kram*

    Svara

  10. mammamandala
    Sep 21, 2009 @ 18:49:11

    Hihi jaha. Denna gång gissade de flesta rätt iaf. Kul att du tycker namnet e fint. Hoppas det är bra med dig! Kram

    Svara

  11. sofia
    Sep 21, 2009 @ 20:23:22

    aaa jag visste visste visste visste d!!!!
    lilla Vilgot jag ska ge dig en BAMSE kram å puss när vi träffas till julen!!!!
    å så måste jag sniffa på dig,,för bebisar luktar så gott ju.
    men d får du ta!!=)
    snart ska du få träffa vår knäppa men ack så härliga familj/släkt,,vi längtar efter dig lilla pågen,,

    ps jag har en skiiit fin sjömansdräkt till dig,,men säg inget till mamma för hon tycker den e ful!;)

    Svara

  12. mammamandala
    Sep 21, 2009 @ 20:46:05

    Hahaha…ja den dräkten får jag väl ta på i ett snabbt skede och fota o sen skicka till dig sen snabbt av med den igen.

    Ja tänk ännu en släktmedlem, undra hur stor släkt vi kan få, den kommer ju bli enorm om alla kusiner skaffar lika många barn. Men mysigt på släktträffarna. Jag säger att du gärna får sniffa lite babylukt, sen får vi se om Vilgot säger detsamma *hihi*

    Svara

  13. Farmor & Farfar
    Sep 22, 2009 @ 07:31:23

    Något halvår efter att Ofelia hade fötts sa jag till farmor ”jag tror att Leila & Henrik kommer få en kille också”, och att han sen fått ett så gulligt namn, bättre än så kan det inte bli !

    Vi längtar efter dig Vilgot det ska du veta !

    Svara

Kommentera

