Mandalas müsli

Müsli

Jag brukar blanda ihop en egen müsli. Skriver ner vad vi hade i den som gjorde idag.

Havregryn, flingor (valfri sort), linfrö, hasselnötter, mandel, solrosfrö, pumpakärnor, sesamfrö, boveteflingor och kokosflingor. Solrosfrön och pumpakärnor hackar jag grovt. Precis som med hasselnötter och mandel. Man väljer den storlek man gillar bäst. Sen blandar jag allt i en stor bytta för att sen hälla över i mindre tätslutande burk. Det är väldigt gott att servera müslin med flytande honung, kanel och a-fil.

3 kommentarer (+lägga till din?)

  1. lovelislovelylife
    Sep 20, 2009 @ 15:56:32

    mmmm…ser smaskigt ut… själv har jag precis fixat till en cheesecake.. nu känner jag mig lite smutsig…det är ju inte alls lika nyttigt som din musli

    Roligt med din blogg..du är betydligt mer proffsig än jag ..jag kanske ser om jag kan få några tips?

    *kramar*

    Svara

  2. mammamandala
    Sep 20, 2009 @ 16:12:21

    Åh tack 🙂 Cheesecake låter ju väldigt smaskigt. Men visst lite onyttigare än müsli men inte mindre gott.

    Bloggen har jag precis börjat men, men det ska bli kul att se hur den utvecklas 😀

    Kram

    Svara

  3. Trackback: Keso med honungsrostad müsli och hallon *gi-frukost* « Mammamandala's Blog

Kommentera

