Många många tårar senare

valde Cassiopeja att gå ut på isen. Ofelia var lite småförsiktig men följde med en av skridskolärarna som kom och hämtade. Men Cassiopeja har varit så orolig och så nervös för denna skridskoskola. Hon har ju redan gått en termin och kan jättemycket redan. Så jag kan inte förstå varför det blir som det blir. Hon säger att hon är blyg. Jag tror hon är osäker och har det svårt när hon inte vet var hon ska ta vägen eller vad hon ska göra. Hon har väldigt stora krav på sig själv…kan ju undra var det kommer ifrån 😉 Men tillslut…när skridskoläraren som hon känt igen sen förra terminen kom en andra gång och fråga om hon ville åka med ut så följde hon med. Och tur var det.

Cassiopeja började att åka i samma grupp som Ofelia men ganska snabbt bytte hon till en annan grupp, där de var lite bättre, några minuter senare bytte de upp henne ett steg till. Där stannade hon inte heller länge innan hon fick komma upp i den grupp där det var lite mer erfarna tjejer och killar. Den gruppen blir nog en bättre utmaning för henne. Så lila gruppen är hennes och Ofelia är i den rosa gruppen. Ofelia var så otroligt duktig i sin lilla lilla tjejgrupp på fyra tjejer. Det ska bli kul att följa dem hela hösten i sin utveckling. Kan säga att de var väldigt nöjda efter skridskon var slut.

Nu sitter jag här och gör ingenting. Henrik har tagit med tjejerna för att fiska och jag har ingen bil så jag kan inte ta mig någon stans. Jag skulle kunna städa, det är nog behövligt men jag vet inte om jag orkar, somnade sent igår och har inte sovit så många timmar inatt så lite vila kan nog vara lämplig. Betapet som jag annars tycker är kul att spela ligger nere idag så det är inget jag kan ägna mig åt. Promenad, vila och städa skulle vara bra om jag fick gjort…vi får se.

Ofelia på skridskoskola

Kommentera

