Huvudet på fel håll

Ja nu känns det inte alls bra. Bebben verkar ha alldeles för mycket plats i magen så h*n kan snurra runt och ha sig som h*n vill. Idag verkar den ligga på helt fel håll, huvudet upp!! Det är ju inte bra, visst finns tid att lägga sig rätt igen, men det verkar ju hur dumt som helst att ligga på detta håll, o dessutom ligger den på höger sida istället för vänster som jag är van vid. Den hickar och har sig o tydligast känner jag hickan en bit under revbenen på höger sida. Innan var det bara hicka längst ner till vänster, men det var på det goda tiden.

Nä nu får den se till att vända sig rätt. Förresten, jag har hört att man ska ställa sig på huvudet för att hjälpa bebben att komma rätt, det kanske jag ska testa om den ligger kvar så här ett tag.  Jag ska till bm om en vecka så om den verkar ligga på nåt konstigt vis då får hon väl säga om vi ska boka in tid för vändning. Annars kanske de inte gör något än på ett tag, det är ju en månad kvar…gott om tid!

Kommentera

