Nu känns det bättre

eller bra tom. Det blev inte alls den redovisning som väntats. Vi delade upp den stora gruppen i 2, där skulle vi presentera vårt arbete. Alla hade läst samma litteratur vilket gjorde att vi bestämde oss för att ta det som var viktigast och ganska kortfattat, och ta det som inte direkt lät som det dem andra redan hade sagt. Så jag tog nog upp hälften av det jag hade planerat att säga och tyckte att det kändes bra o avslappnat. Jag hade turen att inte behöva prata när läraren var där inne. Men jag tackar både gruppen och läraren för att det inte blev en hemsk dag. Det vi sen skulle presentera i stor klass blev inte heller alls som planerat, där sa jag ingenting och det var inte många som pratade under den.

Så nu ligger jag nästan utslagen i soffan. Känner mig riktigt trött då jag inte kunde sova inatt.

Vi fick en härlig eftermiddag på skolfesten hos Cassiopeja. Det var ponnyridning, popcorn, korv med bröd, kakor, ja och det skulle bli fiskdamm men då hade godiset tagit slut. Ofelia åkte upp i brandbilen med, åkte liften upp. Cassiopeja kände att hon inte vågade, hon tyckte det var för högt. Hon ville heller inte rida på någon ponny så när vi skulle lämna blev det många tårar. Hon tyckte vi gick hem för tidigt, hon hade inte fått nåt godis, inte fått göra nånting, men grejen var ju att hon visst hade fått göra massor men hade valt att avstå. Så när vi går mot bilden och tårarna sprutar så kommer hon på att hon visst vill rida. Så jag går tillbaka med henne, ställer oss i lång kö och det fanns två hästar en litenliten och en större, hon ville rida på den stora. Vi brukar köra med att man alltid har en chans till så här fick hon en möjlighet till att få välja att rida. Sen var kvällen räddad, ännu bättre blev den av att Henrik åkte och köpte vars ett kinderägg till dem.

Nu ska jag äta ett par köttbullar, dricka mjölk, spela betapet, känna bebben sparka o säkert hicka lite också, sen ska jag sova gott hela natten…ja med paus för kissa (blåsan klarar sig inte hela natten längre).

Kommentera

