Hemsk ångest

inför den hemska redovisning vi har i skolan imorgon.  Jag ska redovisa mitt ”paper” om ledarskap i en grupp på 10 pers. Därefter ska jag i en större grupp, 20 pers, sammanfatta en annans ”paper” och redovisa det i den större gruppen. Jag klarar inte av det psykiskt. Mår skit så här dagen innan och ännu värre kommer det vara imorgon. Vet inte hur jag ska tänka för att lyckas. Det som är extra jobbigt nu är att graviditeten gör mig så anfådd, pratar jag en lite längre stund, räcker med några minuter i sträck blir jag helt slut och jätteanfådd. Lägger man hjärtklappning på det så kommer det sluta med att jag inte får fram några ord alls. F*n vill inte.

Bara nu när jag sitter i soffan och går igenom vad jag ska säga blir jag så anfådd att jag knappt kan ta mig igenom texten. Jag önskar så att jag vore en talare. Tänk vad underbart att gilla o vara bra på att prata inför folk, stor som liten grupp *snyft* tyvärr är jag inte där…

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Svärfar Pelle
    Sep 15, 2009 @ 20:50:22

    Hej Leila !
    Jag satt just och läste din blog, du är som vanligt fantastisk !
    Tänk på att det är bara du och ingen annan som sätter dina begränsningar ! Du är både smart och påläst, men du måste erkänna det för dej själv från djupet av ditt hjärta. Ingen kan säga att du har fel endast du vet svaret. Kom igen vi vet alla vad du går för ! Alla stora artister har ångerst innan dom kliver in på scenen, men låt den inte ta över dej.
    Känslan kan du inte påverka men tanken styr du själv och den generarar känslan. Så valet är ditt !
    Lycka till imorgon !
    Pelle & Agneta

    Svara

  2. mammamandala
    Sep 16, 2009 @ 04:54:00

    Tack det var snälla ord. Jag ska göra mitt bästa så får det gå som det går. Får se utmaningen som att bara klara av det idag. Klarar jag genomföra redovisningen får jag se det som ett lyckande.

    Svara

Kommentera

