Underbart att komma

hem idag efter en mindre kul eftermiddag på skolbiblioteket. Henrik hade städat, diskat, dammsugit, vikt tvätt, lagt in vikt tvätt i garderoberna, tvättat och hängt upp ny tvätt. Tjejerna har badat och tvättat håret, ätit middag, kvällsmat och sover nu så sött. Ja det var verkligen härligt att komma hem. Jag har tänt lyktan på trappan och livet känns rätt skönt. (Försöker ignorera tankarna på skolan och redovisningen på ons.).

Bebben har idag ändrat läge. Istället för att ligga med ryggen på vänster sida ligger den nu på höger sida. Det känns lite underligt att känna sparkar på andra sidan. För tillfället ligger den och hickar.

Hmm egentligen borde jag skapa en graviditetskategori för att skriva mer ingående om graviditet där, men jag har inte gjort det så jag skriver en varning för känsliga på det som skrivs här efter.

*Varning. Tror att en liten bit av slemproppen lossnade idag. Den såg inte riktigt ut som med tjejerna och jag vet att den kan lossna tidigare för att se återbildas. Det var när jag duschade som det kom en klump slem som inte ville åka ner i brunnen så lätt. Men sen har det inte kommit mer efter det och inget annat har hänt, så antingen var det nåt annat eller så kom det loss en bit. Med tjejerna lossnade den i samband med förlossningen men då kom det mycket mer. Jaja vi får se, jag lär nog gå över denna gång med. Jag har haft en hel del sammandragningar i helgen, kanske hallonbladsteet som hjälper till.

Nu ska jag göra ingenting innan det är läggdags. Får se när jag får tid att lägga upp lite bilder o så på sidan med.

3 kommentarer (+lägga till din?)

  1. LoveLi
    Sep 13, 2009 @ 19:00:33

    hej gumman..
    det var trevligt att hitta dig här på wordpress…
    🙂
    (Maila mig om lösenordet till bilderna)
    *kram*

    Svara

  2. Jessica
    Sep 13, 2009 @ 19:02:12

    Bra att du ”varnar” för slemproppar med mera ;).

    Svara

  3. mammamandala
    Sep 13, 2009 @ 19:14:30

    Men Linda…hej! Kul att du med finns här 😀 Men jag hänger inte riktigt med om lösenord till bilderna. Jag trodde alla kunde se, eller? Hur gör man så alla kan se?

    Jessica, ja jag tänkte att det kanske är bäst. För då har ju folket ett val *hihi* hoppa över eller läsa 😉

    Svara

Kommentera

